arrow_drop_up arrow_drop_down
Met micro breaks blijf je fitter
27 november 2020 

Met micro breaks blijf je fitter

Micro breaks zijn oefeningen die minimaal 1,5 minuut duren en je lichaam en geest fit houden gedurende de dag. We hebben vaak de neiging maar door te werken en te weinig pauzes te nemen. Fout! Herstel van lichaam en geest kan al met kleine pauzes tussendoor. Dit hoeft geen extra tijd te kosten wanneer je de oefeningen integreert in je dagelijkse leven. We delen graag 3 oefeningen uit de workshop Office Gym met je.

 

1. Ochtend:…. energizer!

De tijd die je wacht bij het maken van een kopje koffie of thee kun je benutten met virtueel touwtje springen. Jawel, houd een fictief springtouw in je handen en spring 90 tellen voor je eerste break. Blijf vooral goed ademen want je spieren hebben zuurstof nodig. Vooral wanneer je veel hersenactiviteit achter de rug hebt is dit een ideale manier om de balans te herstellen. Heb je een gehorige vloer doe dan de oefeningen met diepe kniebuigingen zonder te springen.

 

2. Middag:… schouders los!

Ook al is je werkplek goed ingesteld, je schouders optrekken wanneer het druk is sluipt er ongemerkt in. Voor je het weet sta je de hele dag ‘aan’ en vraag je je ’s avonds af waarom je last hebt van stijve spieren, je hoofdpijn hebt of zo moe bent. Laat je armen naast je lichaam hangen, adem rustig in en trek je schouders op. Adem uit en laat je schouders naar beneden vallen. Bij de uitademing span je je buikspieren aan om alle lucht uit je lichaam te blazen. Wacht een paar tellen voordat je je buikspieren ontspant en inademt terwijl je je schouders optrekt. Herhaal dit 5x.  Naast het ontspannen van je spieren voorzie je je lichaam van extra zuurstof. Dit geeft energie.

 

3. Avond: …….. balans!

Terwijl je je tanden poetst kun je aan spierkracht én balans werken. Zet je voeten op heupbreedte, knieën licht gebogen en visualiseer dat een touwtje aan je kruin zit dat je omhoog trekt. Span je bilspieren en buikspieren aan. Ga op 1 been staan en zoek je balans. Wanneer je stevig staat (houd evt. de wasbak vast) buig je je standbeen naar beneden en kom je weer omhoog terwijl je andere been van de grond blijft. Je bovenlichaam blijft recht. Na 10x kun je van been wisselen. Dit kun je opvoeren naar 15 of 20x per been.

Wil je meer oefeningen leren om gedurende de dag fit te blijven? Organiseer een groepje mensen voor onze 30 minuten online OfficeGym.

Leuk om de dag mee te beginnen of af te sluiten met je team. Informeer naar de mogelijkheden via buroworkflow@gmail.com of bel Melanie: 06-143 722 50.

Reactie plaatsen